keskiviikko 15. elokuuta 2012

life's good

Pientä päivitystä tähän väliin! Mulla menee ihan hyvin täällä, uskallan puhuu enemmän päivä päivältä ja mun enkunosaaminen kehittyy aika nopeesti. Ekoina päivinä kierreltiin vähän kaupunkia ja kateltiin vähän nähtävyyksiä (mitä täällä on paljon), täällä on tosi paljon museoita, ihan mistä aiheesta vaan. Museo on oikeestaan vähän väärä sana koska ainakin mulle tulee mieleen sellasia maalauksia mitä ihmiset käy kattomassa. Käytiin toissapäivänä hostmomin kanssa Newseumissa, mikä on siis televisioon ja radioon ja uutisiin ym. erikoistunut museo. Siellä oli kaikkea historiajuttuja liittyen noihin, presidenteistä (ja esim niitten koirista) juttua, WTC-iskuista ja kaikesta. 



Pakolliset nähtävyydet, Martin Luther King Memorial ja the Capitol Building 



Newseumissa oli jotain juttua siitä miten vapaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa lehdistö ja yleisesti media on, oon ihan innoissani aina kun nään jotain Suomeen liittyvää ja sitä oikeestaan näkyy aika paljonkin! 



Toissapäivänä ajettiin myös mun koulun kautta ja kävin siinä pihassa kattelemassa. Kaikki näytti tosi siistiltä, ja mun koulussa on metallinpaljastin mistä kuljetaan joka aamu! Ajeltiin myös ympäri Georgetownia mikä on kaupunginosa missä mun koulu sijaitsee. Georgetown on tosi kaunis paikka, siellä on kalliita taloja ja rikkaita ihmisiä ja paljon kauppoja! 

Eilen mentiin taas Georgetowniin, mentiin Tonyn kanssa tapaamaan sen kaveria Sarahia ja Sarahin luona asuvaa italialaista vaihtaria Saraa, ja kaikki ollaan siis samassa koulussa. Oli tosi kiva nähä niitä, kuulin tosta koulusta aika paljon kaikkea ja kaikista ihmisistä yleensä:D Kierreltiin ympäriinsä siinä kaupoissa ja kahviloissa ja tälleen. Tykkään DCstä tosi paljon, osaan käyttää jo tota metroa ja musta on kiva asua kaupungissa missä on paljon ihmisiä ja kauppoja, täällä on tosi kansainvälinen ilmapiiri ja täällä tapahtuu kaikkia tärkeitä juttuja! 


Brasilia, Italia, Italia, Suomi, Italia

Tänään oli sen AFS-"kierroksen" eka päivä, mistä taisin mainita viime postauksessa. Kokoonnuttiin jossain paikassa, siellä oli ehkä 20 vaihtaria ja muutama hostsisarus ja näitä paikallisia AFS-ihmisiä tietty. Sit 'opeteltiin' käyttämään metroa (itsehän oon jo kokenut metronkäyttäjä...) ja China Townissa hajaannuttiin. Meijän porukkaan jäi noi kuvassa olevat ihmiset ja Tony, ja myöhemmin joku unkarilainen (?) poika joka otti ton kuvan liitty meijän seuraan. Hengailtiin vähän aikaa Starbucksissa ja Five Guysissa, sitten lähettiin kävelemään museoon. En oo ihan varma että mikä museo se oli, luulen että National History. Näytän tossa kuvassa muuten ihan kamalalta, en tiiä miks! Meillä oli hauskaa, tottakai se on vähän outoa kun ollaan kaikki ihan erilaisista kulttuureista, nää ihmiset on tosi avoimia ihan kaikesta vieraillekkin ihmisille niin suomalaisella on siinä vaiheessa ongelmia sulautua joukkoon! Eivaan, oli tosi kiva päivä!! Huomenna on toinen kierrospäivä joten kierrellään näitten samojen ihmisten kanssa, en tiiä missä mutta jossain. Tajusin myös tänään että ehkä mun aksentti ei oo niiin paha, kun kuuntelin joittenkin puhetta. 



Kävin iltakävelyllä Marylandissa (haha), tai siis kiertelin tässä lähiseutua. Täällä oli tosi kuuma päivä tänään ja huomiseks vissiin luvattu 35 astetta.. Vaikka kävin kaheksan jälkeen kävelemässä niin oli tosi kuuma, seisoin tuulettimen eessä varmaan 10 minsaa kun tulin takasin sisään. Jos multa kysytään niin vois olla 10 astetta kylmempi.. Mut oon kyllä ruskettunu ihan mukavasti. 

Mulla ei oo koti-ikävä ollenkaan, oon jo ihan sopeutunut tähän maahan ja tähän kieleen ja täällä elämiseen. Eniten mulla on ikävä suomen puhumista, musta on tosi epäreilua kun oon ainut suomalainen tällä alueella AFSltä ja melkeen kaikilla muilla on joku kenen kanssa puhuu omaa kieltään. Haha ei voi mitään, koitan lakata valittamasta tästä asiasta.. Oon välillä vähän tylsistyny, koska tässä perheessä kaikki on aika paljon omissa oloissaan iltasin ja mulla ei oo täällä vielä kavereita kenen kanssa vois esim. jutella iltasin. Mutta mulla on kyllä ollut kivaa tän perheen kanssa, sunnuntaina aamulla meen siis mun 'oikeeseen' hostperheeseen!

Toivottavasti teillä kaikilla on kivaa koulussa Suomessa, mä koitan selvitä tästä kahdesta lomaviikosta mitä mulla on jäljellä....;) Palaillaan!

2 kommenttia:

  1. oh my gooood kuulostaa niin ihanalta! :D en malta oottaa että pääsen ite parin vuoden päästä (jos vanhempien sanaan on luottamista..) vaihtoon!! ja kyllä sä sitten viimeistään siellä koulussa saat niitä juttelukavereita :)

    VastaaPoista
  2. so cool jos pääset lähtemään vaihtoon!! voin kyllä suositella tätä mun järjestöö ja voit kysellä lisää esim. fbssä jos haluut:) ja joo asiat etenee ajallaan toivottavasti:)

    VastaaPoista