torstai 23. elokuuta 2012

En tykkää aivastaa täällä

Vieläkin oon hengissä. Mitään kauheen erikoista ei oo tapahtunu viime postauksen jälkeen. Näinä kolmena päivänä ollaan kävelty tässä lähiseuduilla, eilen käytiin syömässä frozen yogurttia (oli hyvää!!) ja kierreltiin kauppoja. 


En jaksa muokata näitä kuvia niin koittakaa pärjätä. Tänään mentiin eläintarhaan osan meijän string ensemblestä (jousiorkesteri) kanssa. Oli tosi kivaa, näin ekaa kertaa elämässäni norsun ja tutustuin kivoihin ihmisiin, nyt tiiän koulusta taas muutaman ihmisen lisää!! Toi ylläoleva kuva on ainut minkä otin sieltä niin laitoin sen nyt tähän todisteeksi. Oli tosi kuuma päivä, ainakin kolkyt astetta ja meinasin kuolla kuumuuteen. Täällä on ulkona kuuma mutta kaikki sisätilat on niin ilmastoituja (esim. bussit) että sisällä on aina liian kylmä, missään ei oo sopiva. Saan siitä päänsärkyä kun menee vuorotellen tosi kylmään ja kuumaan (liittyy jotenkin verisuonien laajenemiseen........). Jooo takasin asiaan, mentiin vielä syömään meksikolaiseen. 


Eilen mun lukujärjestys tuli postissa!!! Tai itseasiassa mulla ei vielä oo aineita valittuna ja tossa on vaan taideaineet. En tiiä mikä päivä pääsen koululle tekemään ainevalinnat koska toi koulu on tosi epäjärjestelmällinen ja vaikka valitsisin nyt tietyt aineet niin ne kaikki tulee suunnilleen vielä muuttumaan.. Muutenkin meijän koululla ei oo kauheesti rahaa niin esim ruuat pitää pitää lokeroitten ylähyllyllä ettei hiiret syö niitä. Mutta kaikki silti rakastaa meijän koulua. 

Niin tosiaan voisin kertoo jotain tästä koulusta, eli siis meen taidekouluun missä on noin 500 oppilasta, koulussa on kaheksan eri taide"linjaa" mihin voi mennä, ihan kaikkea museolinjasta teatteriin ja tanssia ja soittoa ja piirtämistä ja ilmeisesti vaatesuunnittelupuoli ja joku tekniikkajuttu. En oo ihan perillä näistä, mutta itse oon siis instrumental musicissa, ja pääaineena mulla on viulu. Koulua on joka arkipäivä kaheksasta viiteen, johonkin 12-13 asti on normaaliaineita ja siitä loppupäivä taideaineita. Mulla on Orchestra, mikä on siis orkesteri missä on puhaltimia ja jousia, Applied Violin Technique eli tekniikkatunti, String Ensemble mistä jo mainitsin eli jousiorkesteri ja AP Music Theory. AP on tavallaan high schoolin oppimäärän ulkonen juttu, ja AP-aineet on yliopistoon valmistelevia, minkä takia mun mielestä on aika mielenkiintosta että oon AP teoriassa! Oon kyllä Suomessakin aika pitkällä teoriaopinnoissa ja ilmeisesti täällä teoriaopetuksen taso ei läheskään yltä sinne Suomen tasolle. Silti mulle tulee olemaan vaikeeta toi teoria, koska ne asiat ja sanat on mulle vaikeita suomeks ja mun pitää opetella hullusti musiikkisanastoa enkuksi... Sen perusteella mitä oon nähnyt ja kuullut niin meijän koulussa on tosi lahjakasta porukkaa. Mun pitäis oikeesti nyt soittaa paljon ennen koulunalkua että totun vähän soittamiseen. Mulla on myös koe-esiintyminen ekalla kouluviikolla orkesteria varten ja mulla ei oo vielä mitään käsitystä et mitä soitan... 

Kerron varmasti tosta koulusta enemmän kunhan käyn sitä vähän aikaa, tossa oli jotain tietoo! Kaikilla tuntuu olevan ihan hullut odotukset mun soittotaitojen suhteen, tänäänkin mulle sanottiin että voin olla yks vaihtoehto konserttimestariks (käytännössä orkesterin paras viulisti) ja se kuka sen sano oli just soittamassa Valkosessa Talossa vähän aikaa sitten... Haha nää voi varautua elämänsä pettymykseen tai sitten mun pitää vähän reenaa ennen koulujenalkua.


Siinä minä meikittömänä eläintarhapäivän jälkeen ja näkymä mun ikkunasta! Voin ottaa mun huoneesta kuvia joku päivä tänne, tässä ei oo mitään erikoista että en oo varma että onko kuvaamisen arvonen juttu! Tästä muuten lentää lentokoneita yli aika matalalla koska niitä on turvallisuussyistä käsketty lentämään tosta joen päältä ja tässä on ihan lähellä lentokenttä. Ekana yönä heräsin monta kertaa sillain et luulin että joku lentää meijän taloa päin mut nyt alan jo tottumaan tähän! Olikohan mulla mitään muuta asiaa.. Kaikki on hyvin, perjantaina ehkä nään muita vaihtareita ja sunnuntaina on AFS-picnic, viihdyn tosi hyvin tässä perheessä ja mulla on tosi hauskaa! Tätä ihanaa elämää pitäis kestää vielä 2-3 viikkoa AFS-käyrän mukaan ja sitten alkaa mun suuri kulttuurishokki ja koti-ikävä. Nyt koti-ikävä ja se että vihaisin joka ikistä asiaa Amerikassa tuntuu tosi kaukaiselta, mutta saa nähä! 

Aattelin taas että mitähän kirjotettavaa keksin tänne mutta asiaa näköjään riittää, mua on alkanu ärsyttää suomeks ajatteleminen koska se on niin turhaa kun en tarvii suomen kieleä mihinkään. Ja nää kyselee niin vaikeita sanoja suomeks, eilen en enää muistanu että mikä se paikka on mihin viedään vaatteita pestäväks! Vaatepesula?? Ja sit nää kysy jotain muutakin mitä en muistanu, en tiiä että alkaako tää kieli oikeesti vaan unohtuu vai muistaisinko noita Suomessakaan:D Ja onko leftover Suomessakin leftover vai mikä se on? Jäännökset? 

Joo tää riittää tältä päivältä, kirjotan tänne vielä ennen koulunalkua koska mulla tosiaan menee koulujuttuihin kaikki aika sitten kun koulut alkaa niin en tiiä että paljonko mulla on aikaa sitten kirjotella tänne! Ehkä viikonloppusin mutta katellaan! 

3 kommenttia:

  1. Toi sun otsikkos; En tykkää aivastaa täällä... Liittyks se siihen "bless you" -juttuun? :)Sitä mä ainakin silloin joskus ihmettelin :)t. FinDad

    VastaaPoista
  2. mul on sama et suomi alkaa jo unohtuu! mult kysyttii mitä how are you on suomeks nii kesti ihan sika kaua miettii ja sanoin jotai tosi outoo:-D mut ei se mitää ku ei nää tiiä miten ne on oikeesti suomeks! ja ku kirjottaa blogii nii pitää miettii hirveen kauan miten sanoja taivutetaan jne. :-D

    VastaaPoista
  3. dad: Jooo liittyy, en vaan tykkää siitä tavasta!!

    inkeri: Jep mulla on sama sanojen taivuttamisen kanssa, ja esim epäjärjestelmällinen oli tosi vaikee kirjottaa kun kirjotin tätä tekstiä:D

    VastaaPoista