sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Puhelinpostaus

Kirjottelen nyt puhelimella tän postauksen koska mulla tulee pitää aika kiirettä tänään niin ei oo aikaa postailla koneelta. Laitan tähän puhelimesta kuvia tältä viikolta ja jotain muitakin mitä en oo vielä julkassu.

Mulla on ollu tällä viikolla tosi hyvä viikko. Viime viikko oli ehkä huonoin täällä mut tää viikko on ollu parhaitten joukossa. Musta on nykyään jopa ihan kiva mennä kouluun. Taisiis en oo vieläkään innoissaan oikeen kouluaineista, koulu tuntuu ihan samanlailla koululta kun Suomessakin mutta viihdyn koulussa hyvin. Tällä viikolla sain paljon lisää kavereita ja puhuin tosi monille. Perjantaina meillä kuulutettiin ennen lounasta että meijän koululle tulee iltapäivällä koreografi kuka on tehny This Is It:in (Michael Jackson elokuva) ja High School Musicalien koreografiat. Kaikki meni ihan sekasin, mut tää kyseinen ihminen päättikin sitten et se ei haluukkaan tulla? Mutta anyways meijän koululla käy aina välillä kaikkia kuulusia ihmisiä! Perjantaina meijän orkesterinjohtaja ei ollu koulussa niin mentiin puolet meijän jousiorkesterista kanssa harjottelee meijän ohjelmistoo keskenämme, meitä oli ehkä joku 8 ja meillä oli tosi hauskaa!!

Eilen menin eka mun ranskalaisen vaihtarikaverin luokse tekemään meijän hissanprojektia, tehtiin sitä neljä tuntia ja oon vieläkin ihan epätoivonen. Sieltä menin Suomen Suurlähetystöön! Se on meijän kotoa ehkä 6-7 kilsan päässä (mikä on siis tosi lähellä tässä mittakaavassa). Se rakennus on ulkoo vähän oudon näkönen, mutta sisältä hieno. Siinä ulkona oli Suomen lippu salossa, olin siinä vaiheessa jo ihan innoissaan. Mentiin sisään ja siinä oli kaks ihmistä, näin niistä heti et ne on suomalaisia mutta mentiin eka alakertaan kattomaan sellasta näyttelyä. Niillä oli näyttely Sipe Santapukin talosta, siellä oli sellanen video, menin muitten perästä kattomaan sitä ja mulla kesti varmaan puol minuuttii tajuta että se on suomeks (tekstitetty enkuks). Mun pitää nykyään keskittyy ihan kunnolla kun kuuntelen suomee että tajuan mitä joku mulle sanoo, jos keskityn johonkin muuhun samalla niin kaikki menee ihan ohi. Yhessä vaiheessa mom meni takasin yläkertaan ja sit se huutaa mulle et nää puhuu suomea. Menin kanssa sinne ja aloin puhuu niille. Siellä oli sellanen parikymppinen tyttö kuka oli harjottelussa ja menee kohta Suomeen takas ja 40-50 vuotias mies kellä oli tosi
vahva aksentti. Alotin alussa lauseet enkuks ja lopetin suomeks.. Ja huomasin et mulle on tarttunu tavallaan tää jenkkien tyyli puhua, selitin kokoajan ihan kaikkea ja ne katto mua vähän sillain et okei:D Ja oon tottunu siihen et aina jos ei oo mitään sanottavaa enää niin jenkit keksii jotain, noi vaan oli ihan hiljaa. Tuli niin suomifiilis ja tajusin miten erilaista on puhua suomalaisten ja jenkkien kanssa. Se oli tosi outoo. Mut oli niin huikeeta nähän suomea puhuvia ihmisiä, nyt oon nähny 3 suomalaista tän melkeen 8 viikon aikana.

Ton jälkeen mentiin hakee cupcaket ja sitten menin soittotunnille yksityisopettajalle. Tai mentiin Julian kanssa. Harjoteltiin sightreading eli prima vista soittamista eli sitä että soittaa nuoteista mitä ei oo ennen nähny. Oon siinä tosi huono mutta käyn nyt harjottelee sitä ton opettajan kanssa niin toivottavasti musta tulee parempi.. Sit menin kotiin, illan olin yksin kotona mikä oli tosi jees, Skypettelin Sonjan kanssa ja katoin Vedetään Hatusta. Ja tunsin itteni niin ulkopuoliseks tässä jenkkimaailmassa että tein Instagramin!! Mun nimi on siellä esssip, seuratkaa mua! Nää käyttää ihan hullusti sosiaalista mediaa, kaikilla on Facebook, Instagram, Twitter ja Tumblr ja satatuhatta muuta juttua.

Unohan aina jotain näistä postauksista.. Ootan vieläkin mun pakettia Suomesta, siinä on menny kolme viikkoa ja nyt sain selville että se on Usan tullissa pidossa, mikä tarkottaa sitä et saan sen 40 päivän päästä eli marraskuun puolivälissä??? En tiiä että mikä siinä on vikana, noi suurlähetystöihmiset sano että niillä kävi kerran paketille tollain missä oli karkkia ja ne ei saanu sitä ikinä.... Joo en tiiä ja mua suututtaa koska kaikki muut vaihtarit on sillain et joo sain paljon suklaata ja paketteja viime viikolla ja mun yks paketti jumittuu johonkin. Mulla on vielä vähän suomijuttuja jäljellä, Rodmannsilla myydään Fazermintejä niin oon niitä käyny ostelee.

Täällä on muuten vielä tosi lämmin! Tällä viikolla on ollu välillä 30 astetta ja välillä vähän kylmempää mut vähintään 23 astetta joka päivä. Oon vaan tosi kyllästyny kesävaatteisiin.

Nyt on aamu ja kohta nousen tästä ylös, lähen muitten vaihtareitten kanssa joillekkin turkkilaisille festivaaleille, en tiiä että mitä se tarkottaa mutta siellä on varmaan ruokaa:) Ja ilta menee mun hissanprojektin ja läksyjen ja soittamisen parissa. Vähän kuvia vielä tähän loppuun (järjestys on mitä on....)!

// edit: ainiin meen huomenna baseball-peliin mihin tulee 40 000 muutakin ihmistä!! Tulee olemaan niin cool!

3 kommenttia:

  1. Täyteläisen näköinen leivonnainen! :) ....ja kyl se primavista menee, kun vedät vaan rennosti ja annat vaan mennä. Tärkeintä taitaa olla miettiä rytmi kutakuinkin selkeeks eka...:) PP

    VastaaPoista
  2. Hyvä Essiiii! Hyvinhän sulla näyttää menevän! :) Kunhan et Suomee kokonaan unohda ja osaat vielä puhua sitä kun palaat, niin im happy! :D

    VastaaPoista
  3. isi: nojooo mutta soittelen sellasia 4-sivusia primavistabiisejä mutta oon jo paljon parempi siinä kun soitan varmaan 4 tuntia viikossa pelkkää primavistaa..

    vertsukka: jep täällä sinnitellään:D ja suomen puhumisesta en uskalla lupaa mitään, sun pitää alkaa panostaa enkkuun:)

    VastaaPoista