tiistai 25. syyskuuta 2012

Lisäisin mielelläni vuorokauteen pari tuntia lisää

Heeeeeeei, koitan saada kirjotettua tänne niin usein kun on aikaa ja asiaa, nyt on ollu molemmat aika vähissä.. Nytkään mulla ei tosiaan ois aikaa tähän mutta kirjotan nyt kuitenkin.

Näitten parin viikon aikana oon saanu mun lokeron koulussa (tai enemmänki kaappi, mahun sinne sisään), mun lukkaria muutettiin, oon syöny intialaista ruokaa, nauranu, pitäny puheita, kuunnellu kommentteja mun aksentista, hengaillu kavereitten kanssa, syöttänyt ihmisille turkinpippureita ja nauranu niitten reaktioille, soittanu kavereille Suomeen, tajunnu että se oli isoin virhe mitä oon ikinä tehnyt, nähny alkuperäsen Declaration of Independencen, syönyt perhetutuilla, käynyt viulukorjaajalla, nähny mun aluevalvojan pitkästä aikaa, tilannut ruisleipää Georgiasta, opettanut suomea mun jousiorkesterille, ja puhunut paljon suomea!!!!!!


Viikonloppuna meillä oli AFS-orientaatioleiri. Oli tosi kivaa, vaihtarit on ihan parhaita ihmisiä. Ollaan kaikki ihan eri puolilta maailmaa, on porukkaa Etelä-Amerikasta, Afrikasta, Aasiasta, Uudesta Seelannista/mikä Oseania onkaan ja Euroopasta. Meillä oli aika paljon pienissä ryhmissä keskustelua ja muutenkin muuta ohjelmaa, esim. talent show. En ollut ainoo suomalainen, Katri tuli tälle alueelle viikko sitten eli meitä on nyt kaks!! Oli ihan huikeeta puhuu suomee pitkästä aikaa, se on ihan eri asia puhua esim. skypessä kun livenä. Se oli tosi outoa eka, puhuin kaikki pienet sanat enkuks ja muutenkin oli vaikeeta puhua kokonaan suomea. Mutta oli niin ihanaa kun sai kaiken sanottua mitä halus ilman että tarvii miettiä että sanonko oikeen ja ymmärretäänkö mua. 


Team Finland! En oo oikeesti lihonu noin paljoa:D Talent showssa pidettiin ponileikki, se vähän epäonnistu ku aateltiin että ois siistiä saada laulaa kaikki suomeks mut se oli ilmeisesti vähän haastavaa! Meijän alueella on nykyään myös kaks ruotsalaista, tajusin että en osaa enää yhtään ruotsia ja vihdoin löysin ihmisen kuka seuraa lätkää!!! Lupasin että Suomi voittaa MM-kultaa ens keväänä että ei paineita. 


Saatiin coolit paidat! Eilen ja tänään olin tosi väsynyt koska yöunet jäi vähän vähäsiks, ja nukkuminen tuntu erityisen ihanalta kun kysyin noilta että onko niillä kunnon peittoja (näillä ei oo paksuja peittoja tai pussilakanoita) ja ne sano et joo niin sain kunnon peiton pitkästä aikaa!! Ja mun adapteri on niin huono että se lakkas toimimasta yöllä ja puhelimesta loppu akku ja herätys ei soinu aamulla.... 


Mulla on yleensä kauheesti asiaa mut nyt en vaan keksi mitään kirjotettavaa. Ootan pakettia Suomesta, siinä on kestäny jo 2 viikkoa ja se on ollu Usassa viikon, räjähdän varmaan kohta. Koulu on hullun rankkaa, nyt mun pitää tehä US Historyn projekti ja en vaan oikeesti pysty tekemään sitä, mulla ei oo vaan aikaa. Tänään koulussa oli aika kaaospäivä, mulla oli kaikki 10 ainetta ja sen lisäks activity period ja homeroom. Kukaan ei tiennyt että mihin aikaan tunnit loppuu ja alkaa ja millä tunnilla soi kellot ja soiko ne oikeeseen aikaan, koulujärjestelmä ja tiedotus kaikesta on vähän huonoa... 


Soittojutut on ihan hulluja, saan tosi vaikeita nuotteja paljon, ne pitää omaksua nopeesti. Tänään sain "vaan" kolme uutta orkesterinuottia mutta soitetaan Hungarian Dance no. 5 niin olin ihan innoissani kun kerranki tiesin jonkun biisin mitä soitettiin. Lisäks oon nyt konserttimestari jousiorkesterissa, harjotellaan sellasta kevyttä 9 sivusta biisiä ja meijän pitää esittää se ilman kapellimestaria eli mun pitää samalla johtaa orkesteria kun soitan. Ja nuottienkin kanssa mulla on välillä ongelmia. Mut alennetaan varmaan aika pian 2nd chairiks koska täällä liittyy paljon vastuuta siihen että on konserttimestari. Täällä on tosi tarkat määritykset sen suhteen että millä paikalla istut orkesterissa verrattuna Suomeen, ja jos oot section leader niin oot vastuussa siitä että kaikki osaa nuottinsa. Oon kehittyny soittamisessa tosi paljon, mulla on joka päivä soittamista/teoriaa 3 tuntia koulussa, soitan kotona yleensä puoltoista tuntia päivässä ja välillä käyn viikonloppuna yksityisopettajalla. Ja meillä on soittamisesta testejä ihan niinkun muistakin aineista, eli soitat orkassa yksin jonkun kohan orkkanuoteista ja sitten siitä katotaan että ootko harjotellu. 

Mitäs muuuta. Mulla tulee muuten aika paljon matkustelua tän vuoden aikana, meen Nycissä käymään ainakin kaks kertaa, AFSn kanssa ja perheen kanssa, jouluks mennään Vermontiin ja Maineen sukulaisten luokse, maaliskuussa mennään Chigagoon meijän jousiorkesterin kanssa ja joko joululomalla tai spring breakin aikana mennään perheen kanssa varmaan länteen eli todennäkösesti lennetään Las Vegasiin ja kierrellään Los Angelesin ja San Diegon ja muitten kaupunkien alueilla. Tää matka ei oo vielä varmaa mutta muut on. Mutta oon tosi innoissani kaikesta koska haluun nähä enemmän tätä maata!

Ei mulla varmaan muuta tällä kertaaa, see ya:)

1 kommentti:

  1. Joskus olet tainnut ihmetellä mun t-paitojen keräilyä, mutta nyt näkyy sullakin jo olevan ainakin kaksi muistorikasta paitaa! :) great! PP

    VastaaPoista