maanantai 10. syyskuuta 2012

kuukausi



Tänään oon ollut täällä kuukauden!!! Aika on mennyt ihan hullun nopeesti. Liian nopeesti. Mutta kuukaudessa musta on tullut tosi muotitietoinen (kuva).

Tehtiin tänään kakku tän kuukausipäivän kunniaks!! Ja kohta syödään se!

Pahottelen näitä kuvia kun osa on huonolaatusia ja osa kamalia salamakuvia mutta ei tää mikään valokuvausblogi ookkaan:D

Tällä viikolla oli tosiaan ensimmäinen kunnon kouluviikko (paitsi että maanantai oli vapaa). Tiistain ja keskiviikon olin vielä samoilla fiiliksillä kun viime viikolla, kaikki oli ihan kamalaa ja olin ihan hukassa. Torstaina tajusin että kaikki alkaa oikeesti sujumaan paremmin, mulla alkaa olemaan jo tuttuja koulussa jonkun verran ja tutustun uusiin ihmisiin. Välillä on vähän outoo kun joku tulee vastaan käytävällä ja on sillain "hi esiii" eikä mulla oo mitään käsitystä että kuka kyseinen henkilö on. Eniten tunnen Instrumental Music -ihmisiä luonnollisesti koska niitten kanssa vietän aina puolet päivästä. Mun molemmat orkesterit alko, soitan molemmissa ykkösviulua (!!!) ja toisessa orkesterissa oon ihan eturivissäkin, en tiiä miks koska tuntuu että kaikki on ihan hullun hyviä soittaa mut en valita! Tein musiikin teoriassa placement testin, vaihdoin AP teorian teoria kolmoseen, oon siitä tosi ilonen. Tiiän jo ennestään kaikki asiat mitä käydään läpi, oon oppinu ne varmaan 5 vuotta sitten jo mutta kaikki on niin erilaista että mulla on tosi paljon hommaa siinä että opettelen näitten tavan merkitä sointuja ja rytmejä ja intervalleja, oon ihan pihalla kaikesta:D


Keskiviikkona koulu järjesti vaihtareille ja muille ulkomailta muuttaneille (meijän koulussa on aika paljon porukkaa lähinnä Aasiasta ketkä on muuttanu tänne perheittensä kanssa pysyvästi) lounaan, pakkaan joka päivä ite ruokani kouluun yleensä. Siellä oli ihan hulluna pizzaa ja sipsejä ja keksejä ja kaikkee tosi hyvää. Ton tarkotus oli saada meijät tuntemaan olomme tervetulleiks ja saada mahollisuus jutella muille, en nyt tiiä edistikö toi mun elämää mitenkään mutta sain ainakin syötyä:)

Tällä viikolla oon ollut tosi väsynyt koulun takia, vähän sama ilmiö kun sillon kun tulin tänne ja se vei pelkästään energiaa että jouduin puhumaan ja kuuntelemaan enkkua kokoajan. Koulu on aika hankalaa, ainoostaan fysiikka on tosi helppoa, viime tunnillakin tehtiin käännöksiä esim 1000m = __ km (nää ei siis käytä kilometrejä ja kaikilla oli ihan hullut vaikeudet noitten tehtävien kanssa. Paitsi mulla). Lähen puol kaheksan joka aamu kotoa ja oon aikasintaan puol kuus takasin kotona. Mulla menee koko loppuilta siihen että teen läksyjä. Torstaina illalla olin niiin väsynyt, mun piti lukea 3 sivua 1700-luvulla kirjotettua tekstiä siitä että miten jumala vihaa kaikkia ihmisiä ja vastata sivulliseen kysymyksiä siitä. Se oli tosi turhauttavaa, jouduin kattomaan joka toisen sanan sanakirjasta ja suunnilleen itkin kun tein sitä kun olin tosi väsynyt. Nytkin ihan koko viikonlopun oon vaan tehnyt läksyjä. Tekisin ne suomeks kymmenen kertaa nopeemmin, mua turhauttaa kun joudun kääntämään joka sanan US Historyssa.....Pystyisin selviimään vielä kaikista läksyistä, mutta niitten lisäks mun pitäis soittaa. Saan joka päivä uusia nuotteja soitettavaks. Torstaina kun sain vihdoin kymmenen jälkeen ton enkuntehtävän tehtyä ja olin ihan nukahtamispisteessä niin ei, en päässyt nukkumaan vaan aloin vielä harjottelemaan asteikoita orkesteria varten (mun pitää muistaa n. 20 asteikkoa ulkoa) ja soitettiin Julian kanssa meijän yhtä orkesteribiisiä. Meijän soittamisesta ei oikeen tullut mitään mutta oli ainakin hauskaa! Mun viulunsoitonopettaja vihaa mun tekniikkaa ja tuntuu että joudun opettelee koko viulunsoiton uudestaan, se turhauttaa kanssa tosi paljon. Ja se että en pysty keskustelemaan nuoteista tai viulusta tai musiikista mitään ja en aina ymmärrä mitä mua pyydetään tekemään koska en osaa sanastoa. 

Mun postaukset on aina kauheita selityksiä... Perjantaina mulla oli tosi hyvä päivä, koulussa oli kivaa kun tunnen jo enemmän ihmisiä, sain mun DC one -cardin eilen mikä toimii mun opiskelijakorttina tavallaan ja se on myös bussi- ja metrokortti. Mulla oli sen rekisteriöinnin kanssa vähän vaikeuksia. Meijän koulussa käytetään välillä luovia opetuskeinoja, esim eilen terveystiedossa tehtiin näytelmiä stressistä. Se oli tosi kivaa! Ja meijän näytelmä oli ylivoimasesti paras:) Ja eilen oli mun eka soittotunti. Mun pitää alkaa harjottelemaan paljon, en vaan tiiä että miten ihmeessä kerkeen. Soitan koulussa joka päivä puoltoista-kolme tuntia ja kotona pitäis soittaa 2 tuntia päivässä. Koulun jälkeen mentiin (vaihteeks) Fro-Yoa syömään Gennan, Barrettin ja Julian kanssa. Haha ja ainiin järkytin eilen ihmisiä sanalla kolmaskymmeneskahdesosanuotti! Tulin kotiin puol kaheksan aikaan ja olin tyyliin menossa nukkumaan samantien, mutta lähettiin näitten perhetutuille syömään. Mua ärsytti vähän koska en ollu kuullut tästä mitään ja olin niin väsynyt, mutta oli tosi kiva tavata niitä. Ne ei tiennyt Suomesta oikeen mitään, ne kysy että onko Suomi tän näkönen ja teki käsillään Ruotsin muodon. Ja ne kyseli Venäjästä kaikkee. Yks päivä meijän tietokoneryhmäläiset kysy että oonko venäläinen, puhutaanko Suomessa venäjää, onko meijän kieli ees yhtään samanlaista kun venäjä, onko Venäjä Suomen rajanaapuri ym. 

Mun enkku on parantunu tosi paljon. Mun mielestä on paljon vaikeempaa puhua muitten vaihtareitten kanssa, kun puhun jenkkien kanssa niin voin tavallaan ottaa mallia niitten puheesta. Puhun huonompaa enkkua kun puhun muille vaihtareille.. Ja suomen puhuminen alkaa unohtumaan, sen huomaa vaikka blogia kirjottaessa että joudun miettimään kauan että onko toi sana ja kuulostaako mun lauseet oikeelta. Ja kirjotan lauseita tosi moneen kertaan kun ne ei vaan tunnu oikeilta. Luin Iltalehtee puhelimella ja siellä oli otsikko "Alppisurmaajan jahti laajenee", jouduin miettimään ihan kunnolla että mitä ihmettä toi tarkottaa. 

Eilen oltiin vapaaehtosina momin työpaikan tapahtumassa minkä nimi oli 1001 inventions. Toi ihan eka kuvakin on sieltä. Puettiin eka tollasen nuken päälle vaatteita ja jouduin luovuttamaan ton mun hatunkin sille. Siellä oli kaikenlaisia työpajoja ja autettiin Julian kanssa pikkulapsia tekemään kuvioita paperille. Ja tehtiin mosaiikkeja. Se oli ihan kivaa. Lisäks niillä oli sellanen Titanic-näyttely siellä museopuolella niin käveltiin se läpi, siellä oli mm lavasteita siitä leffasta! Sain paidan muistoks mikä näkyy vähän noissa kuvissa. Eilen mulla oli ekaa kertaa pitkät housut jalassa täällä mun oloaikana. En oo ikinä ennen käyttäny shortseja kuukautta putkeen joka päivä. Haha. Ja täällä oli eilen myrsky. Ukkosti ja tuuli ja sato ihan hulluna, olin ihan innoissaan kun Suomessa sataa aina sillain tylsästi mut täällä oli kunnon maailmanlopun meininki kun kuulu paloautojen ääniä ja tälleen:D Nää puhu jotain jostain myrskyvarotuksesta mutta luin vasta Iltalehestä (:D hyvä lukee suomalaisesta lehestä asioita mitä tapahtuu täällä...) illalla että koillisrannikolla oli tornadovarotus ja New Yorkissa oli tornado. Ja että DCssä oli 100 000 taloutta ilman sähköä. Olin vähän uutispimennossa mutta onneks Iltalehti valas mua.. 

Vielä yks berrypicking-kuva viime viikolta!

Joooo, nukuin viime yönä huonosti, nään vieläkin tosi sekavia unia ja täällä menee tosi paljon helikoptereita, en tiiä miks niin heräilen niihin keskellä yötä. Ja lentokoneisiin. Tänään en tehny oikeen mitään erikoista, mun oli tarkotus nähä muita vaihtareita mutta jee mulla oli läksyjä niin paljon että ei ollut aikaa. Käytiin kyllä Virginiassa jollain kirpparilla. Ja kävin lenkillä. 

Eikai mulla muuta, palaillaan ehkä ens viikonloppuna!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti