keskiviikko 19. kesäkuuta 2013

New Yooooooooork

On tullu tän vuoden aikana tehtyä muutama Nyc-postaus, mutta on siellä tultu neljä kertaa käytyäkkin! Viikon päästä meen sinne viidennen kerran koska mun lento Suomeen lähtee sieltä. Tehtiin tosiaan konserttimatka New Yorkkiin jousiorkesterin ja meijän koulun kitaraorkesterin kanssa.

Perjantaina illalla oli graduation meijän koululla eli siis valmistujaiset senioreille. Täällä se on tosi iso juttu ja meijän koulun valmistujaisjuhla olikin sellanen 3 tuntia kestävä "konsertti". Täällä yliopistoon meneminen maksaa kymmeniä tai jopa satoja tuhansia dollareita mutta on myös monia keinoja saada apurahoja. Tosta valmistujaisseremoniasta aika suuri osa meni siihen että lueteltiin miten paljon kukin on saanu apurahoja ja kerrottiin ketkä on vuosikurssin 20 parasta oppilasta ym. Sit oli kaikenmaailman esityksiä ja oppilaitten palkitsemisia. Me oltiin orkesterisyvennyksessä ja soitettiin seremonian alussa ja lopussa. Kaikille senioreille jaettiin diplomit (ihanniinkun Suomessakin ylioppilaille) ja kun instrumental music seniorit tuli lavalle niin kiljuttiin ihan täysiä ja rummunsoittajat soitti jotain biisiä ja heilutettiin meijän jousia ilmassa. Olin tosi ylpee kaikista instrumental senioreista, ne on kaikki tosi lahjakkaita!! Vaikka meijän osastossa onkin aika paljon ihmisiä niin meitä yhdistää se että rakastetaan musiikkia ja ollaan ikäänkun yks iso perhe.

Mun pointti oli se että perjantaina tultiin aika myöhään kotiin ja lauantaina aamulla piti olla koululla jo seittemältä... Bussimatka Nyciin meni aikalailla puoliunessa, ja oltiin perillä puolenpäivän aikaan. Ensin mentiin Rockefeller Centerille ja saatiin vähän aikaa kävellä siinä ja 5th avenuella ympäriinsä. Sen jälkeen mentiin johonkin studiorakennukseen, missä meillä oli Master Class yhen sellistin kanssa kelle soitettiin jo ekan kerran marraskuussa (tällä kerralla pystyin oikeesti keskittymään soittamiseen, viime kerralla olin tosi kipeenä...) ja se anto meille viime hetken vinkkejä meijän sunnuntaiseen konserttiin. Soitettiin Mozartin konsertto missä oli kolme osaa ja jokaisessa niissä on neljä soloistia (1. viulu, 2. viulu, alttoviulu ja basso) ja mä soitin yhen niistä sooloista niin sen takia seisotaan tossa kuvassa kun muut istuu. Soitin tosi hyvin ja oon ylpee itestäni.

Sellisti kelle soitettiin postas tän kuvan Facebookkiin tän tekstin kanssa: "Enjoyed coaching the awesomely talented students from Duke Ellington Performing Arts High School in D.C.; Super rocking young unconducted chamber orchestra!"
Tuolta studiolta lähettiin syömään illallista, mentiin johonkin ravintolaan missä oli valmis illallismenu, ei ollu ihan paras ravintola ikinä ja se henkilökunta ei oikeen tykänny meistä mut oli tosi hauskaa! Illallisen jälkeen lähettiin kohti Lincoln Centeriä, mihin mentiin kattomaan Romeo&Julia -baletti:

Oltiin kaikki niin väsyneitä tuolla baletissa koska perjantai-ilta oltiin koulussa ja ei oltu nukuttu paljoo ja oli ollu tosi rankka päivä ja toi baletti loppu vasta yheltätoista.. Yksi jos toinenkin meistä nukahti:D Lähettiin meijän hotellille, mikä oli New Jerseyssä, meillä kesti aika kauan ajaa sinne ja siinä vaiheessa kun päästiin hotellille mentiin vaan suoraan nukkumaan.

Sunnuntaina heräiltiin ja lähettiin taas ajamaan kohti Manhattania! Mentiin Grand Central Stationille ja kierreltiin tunnin ajan siinä ympäristössä (=mentiin 5th avenuelle H&Mn alemyynteihin). Sit lähettin bussilla kohti Harlemia missä meijän konsertti oli!

Kirkko missä esiinnyttiin

Meijän konsertti meni hyvin, ei ollu kauheesti ihmisiä kattomassa mikä oli sinänsä aika pettymys mutta olipahan kokemus kuitenkin! Oli myös haikeaa koska oli mun viimenen esiintyminen (ainakin vähään aikaan;) tän orkesterin kanssa.

Illallisen jälkeen otettiin suunnaks Empire State Building!!!

Mulla oli mekko päällä ja hiukset auki mitkä osottautu aika pahoiks virheiksi koska tuolla huipulla oli TOSI tuulista... haha
Titanic.....

Ja Empire State Buildingista otettiin suunnaks Times Square, missä kylläkin vietettiin vaan noin puol tuntia.. Ja sen jälkeen suunnattiin takasin hotellille.

Maanantaina oltiin bussissa jo ennen kaheksaa aamulla ja otettiin suunnaks Manhattanin eteläkärki. Juututtiin ruhkaan niin matka kesti muutaman tunnin.. Mentiin satamaan ja mentiin sellaselle miniristeilylle mikä kiers Manhattanin eteläkärkeä. Tässä vähän kuvia sieltä risteilyltä:

Kun päästiin laivalta pois niin otettiin sunnaks 9/11 memorial (missä kävin kaks kuukautta sitten jo....). Se on kyllä niin kaunis paikka et sinne oli kiva mennä uudestaan. Ennenkun mentiin sinne niin pidettiin sellanen "missä olit sinä päivänä"-tarinankerrontahetki ja mä olin ainut kuka ei muistanu sitä päivää... Ei kyllä ihmekkään.

Freedom Tower on melkeen valmis! Muistan kun sitä rakennettiin jo 3 vuotta sitten kun kävin Nycissä
Ehkä yks surullisimmista asioista mitä oon ikinä nähny (jenkeissä oli muuten sunnuntaina isänpäivä)

Syötiin lounasta ja sitten mentiin käymään Central Parkissa, tosin sillä hetkellä kun päästiin bussista pois niin alko sataa kaatamalla niin meijän vierailu jäi vähän lyhyeks.. Nähtiin kuitenkin se paikka missä John Lennon ammuttiin ja siinä lähellä oli tollanen "muistomerkki" ja siellä oli joku mies kertomassa siitä kun Lennon kuoli.

Sitten otettiinkin jo suunnaksi Washington DC! Bussimatka meni aika ilosissa fiiliksissä...

"Bus surfing is my favorite activity!!!!"

Oli tosi kivat ja tapahtumantäyteiset kolme päivää, oli ihana tälleen vuoden lopuks viettää vielä aikaa näitten ihanien ihmisten kanssa!

Mulla on 5 päivää jäljellä DCssä, en voi vaan uskoa että meen kotiin, on tosi hämmentyny olo, varsinkin nyt kun on ihan muutama päivä koulua jäljellä. Seuraava viikko tulee olee varmaan mun elämän surullisin ja samalla onnellisin, tuun vielä postaamaan ennenkun lähen täältä mutta........ ei tuu olee helppoa lähtee täältä, sen voin sanoa.

Pitäkää hauska juhannus Suomessa ja valmistautukaa, kohta tää maailmanmatkaaja tulee takasin kotiin!

1. Tervetuloa kotiin <3 Me ollaan jo täydessä hälytystilassa Hämeenlinnassa.

2. Kiva, kun tulet kotiin! Onneksi kesä on kauneimmillaan juuri nyt, on vähän mukavampi tulla.:) pp