sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Mitä kaipaan

......ja mitä en. Näin jossain toisessa vaihtariblogissa tällasen postauksen niin päätin sitten matkia. 

KAIPAAN:

» Suklaata ja karkkia. Jenkit luulee että niillä on hyviä karkkeja mutta ne maistuu ihan kamalalle.

» Sitä kun ei tarvii kokoajan puhua kaikille ja voi olla hiljaa vähänaikaa ilman että kukaan kysyy että onko kaikki hyvin.

» Sitä ettei tarvii olla kokoajan sanomassa kiitos, anteeksi, ole hyvä ym.

» Suomen kieltä ja sitä että voin olla aina varma siitä että sanon kaiken oikein ja kaikki ymmärtää mua.

» Lukiota. Tai siis sitä että jos jättää kerran läksyt tekemättä niin mun koko kurssin numero ei romahda ja sitä että ei oo samoja aineita koko vuoden. Ja sitä että kaikki on järjestelmällistä ja jos on myöhässä tunnilta niin ei tarvii täyttää sellasta hullua lomaketta.

» Saunaa!!! Voi että voisin maksaa ihan mitä vaan että pääsisin kunnon suomalaiseen saunaan.

» Mun orkesteria Suomessa ja sitä että en saa tuhatta uutta ylivaikeeta nuottia viikossa. 

» Sitä että ihmiset ymmärtää huumoria ja sarkasmia. Jotkut ihmiset täällä ymmärtää huumorin päälle mut jos sanon jotain joskus ei-tosissaan niin välillä ihmiset kattoo aika ihmeissään. 

» Pussilakanoita. Nykyään mulla on kunnon peitto mut se ei oo sama asia. 

» Sitä ettei tarvii mennä turvatarkastuksesta joka aamu kun menee kouluun.

» Sitä että jos päättää ettei haluu nähä enää ihmisiä niin voi mennä metsään kävelemään ja olla näkemättä ketään.

» Lätkän kattomista!! Toi NHLn lakko ei paljoo mieltä lämmitä.

» Sitä että vanhemmat ei puutu koulunkäyntiin niin paljon. Täällä on tyyliin joka viikko kaikenmaailman vanhempaintapaamisia ja mun pitää tyyliin joka päivä selittää että mitä tein milläkin tunnilla. 

» Sitä kun ei tarvii vastailla kokoajan kysymyksiin että onko meillä Suomessa jotain ym tai ylipäätänsä sitä kun oon vaan yks muista enkä vaan pieni tyttö pohjoisesta.

» Sitä kun mun ympärillä on ihmisiä ketkä on tuntenu mut kauan.

EN KAIPAA:

» Suomen syksyä ja talvea. Täällä on tänään 20 astetta lämmintä. Ja täällä sataa tyyliin kerran viikossa jos sitäkään. En oo ennen tajunnu et Suomessa sataa ihan hulluna, luulin että kaikkialla sataa kun on syksy. Mutta ei.

» Koeviikkoja, pitkää matikkaa ja pitkää saksaa. Hyi.


» Sitä että jos et tunne jotain ihmistä niin et myöskään puhu sille. Täällä puhun ihan tuntemattomille ihmisille monta kertaa päivässä ja ihan randomit saattaa tulla kehuu mun vaatteita ym ja just tollaset kommentit aina pelastaa mun päivän.


» Hämeenlinnaa. Sitä kun menee mihin tahansa niin aina tulee tuttuja vastaan ja muutenkin tykkään asuu isossa kaupungissa paljon enemmän. Oon aina tienny tän mut nyt tiiän paremmin että tuun muuttaa Hämeenlinnasta pois heti kun kerkeen. 


» Mun lukiota Suomessa. Oon ihan huikeessa koulussa nyt niin en tiiä miten mun lopuille lukiovuosille käy kun oon varmaan niin masentunu. 


» Ihmisten ahdasmielisyyttä ja sitä että jos joku on vähän erilainen niin sitä katotaan tosi pitkään ja pitää aina mennä massan mukana ja käyttää samanlaisia vaatteita kun kaikki muutkin ja kaikilla pitää olla hienot kynnet ja ripsenpidennykset ja merkkivaatteita ja sit oot cool. Täällä mitä oudompi oot niin sitä enemmän sua rakastetaan enkä jaksa enää miettii yhtään että mitä muut ajattelee musta.


» Sitä kun kaikki on kallista


» Kouluruokaa. Yleensä oon lukenu vaihtariblogeista että miten ne kaipaa kouluruokaa mutta mä en kaipaa sitä yhtään. Teen täällä joka päivä lounaan kotona (yleensä sandwich ja hedelmii ym) ja voisin tehä ihan hyvin näinkin Suomessa koska nyt saan ite päättää mitä syön.


» Tylsiä ja hiljasia ihmisiä, en oo nähny meijän koulussa yhtäkään.


» Sitä kun mulla on kaks koulua ja kaks kotia. Yhen kodin ja yhen koulun kanssa elämä on niin paljon kivempaa ja stressittömämpää.



Tässä varmaan kaikki, jos mulle tulee jotain muuta mieleen niin lisäilen myöhemmin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti