sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Show Time

Maaliskuu on menny tosi nopeesti. Eka olin kipeenä ja siitä toipumisessa meni kauan ja näitten viimesten parin viikon aikana mun elämä on koostunu pelkästään harjotuksista. Oon missannu niin monta tuntia koulua ton kipeenä olemisen ja harjotusten takia että mun monet academics numerot kävi hylätyn puolella ja oon koittanu saada rästissä olevia juttuja tehtyä mutta se on vaikeeta kun on niin hirmusen kiire koko ajan. 

Patti LaBelle -konsertti on huomenna illalla. Viikko sitten perjantaina meillä oli koko päivän harjotus (= 8:30-17:00), paitsi että aamupäivällä meillä oli assembly eli annetaan todistukset kaikille ketkä on saanu hyviä numeroita viime lukukaudelta. Mä pääsin Duke Expressiin mikä tarkottaa sitä että mun keskiarvo on yli 3.6 (5 on paras ja mun keskiarvo tais olla vähän päälle 4). Soitettiin siellä myös osa noista konserttibiiseistä muulle koululle. Noi assemblyt on jotain ihan uskomatonta, siellä lavalla olevat opettajat sanoo aina nimen ja sit pitää mennä hakemaan diplomi sieltä ja kaikki kiljuu aina ihan hulluna kun niitten kaverin (tai varsinkin niitten ketkä on tosi suosittuja ja kenet kaikki tuntee) nimi sanotaan. Mun korvissa soi varmaan 5 tuntia sen jälkeen.. Ja aina kun joku Technical Design&Production -ihmisistä (ne siis vastaa kaikista esiintymisten valoista, mikeistä ym. järjestelyistä) menee lavalle niin ne laittaa hullut musiikit ja valot ja muut päälle!

Viikonlopun chillailin ja sunnuntaina oli hostisän 71-vuotissynttärit niin meille tuli perhetuttuja syömään ja oli ihan mukavaa. 



Maanantaina meillä oli taas kerran koko päivän harjotus. Oli kyllä harvinaisen kiva harjotus, Patti LaBellen joku musiikillinen johtaja tai mikä olikaan tuli kuuntelee meitä ja työskentelemään meijän kanssa. Maanantai oli muutenkin tosi kiva päivä. Varmaan sen takia että ei tarvinnu mennä tunneille koska yleensä maanantaisin mulla on 10 eri ainetta.. 

Loppuviikko meni sellain että olin aina kahteen asti tunneilla ja sit menin harjotuksiin. Ekassa biisissä mikä soitetaan (soitetaan Duke Ellingtonin Caravan ja se on vaan meijän koulun esitys siihen alkuun ilman Pattia) on alussa sellanen runon tapanen juttu, sitten siinä ollaan me eli orkesteri, ja show choir ja vielä tanssijat. Eli meitä on joku ehkä 60-70 ihmistä esiintymässä. Ja jos ykskin ihminen mokaa niin alotetaan alusta. Sitten välillä tech ihmiset unohtaa laittaa esim jotain soittimien vahvistimia päälle. Se on niin rasittavaa kun aina joku tekee jotain väärin ja sit alotetaan alusta. 



Torstaina mentiin sirkukseen! Saatiin koululta vapaaliput ja torstaina mentiin eka yhteen ravintolaan syömään pizzaa ja sitten suunnattiin Verizon Centeriin mikä on siis tää pää"areena" täällä missä esim Capsit pelaa. Oli sinänsä vähän erilainen kokemus kun sirkukset Suomessa kun tuolla oli joku varmaan ainakin kuus-seittemän tuhatta ihmistä kattomassa. Siinä sisäänkäynnin luona oli ihmisiä keillä oli kylttejä missä luki että niitä sirkuksen norsuja ei kohdella hyvin ja kaikkee tällästä ja se teki mut tosi surulliseks:( Mutta oli tosi kivaa ja kauheen amerikkalaista!

Keskiviikkona ja perjantaina aamulla meijän koululle tuli ihmisiä ketkä kerto niitten elämästä ja siitä että mitä ne tekee työkseen ja miten ne on päätyny siihen pisteeseen ym. En tiiä miks mutta tollaset inspiroi mua tosi paljon. Oon täällä tajunnu että mun tulevaisuuden ammatti liittyy kyllä taiteisiin jotenkin, en tiiä miten, ei musta ammattisoittajaa tuu mutta tällä hetkellä oon kiinnostunu taidehallinnon opiskelusta. En kyllä tiiä että onko se mun juttu ollenkaan. Mutta tää vuos on kyllä selventäny mun tulevaisuuden suunnitelmia jonkun verran!

Perjantaina menin shoppailemaan ja ostin mekon mun senior recitalia varten (joka on muuten kuukauden päästä) ja eilen mentiin kaverin kanssa eka kirjastoon tekemään äikäntuntia varten yhä projektia ja sitten mentiin LMC eli Literary Media and Communications eli meijän koulun kirjotusosaston järjestämään tapahtumaan, Dinner Theateriin. Siellä oli siis ruokaa ja samalla kun syötiin niin katottiin sellasia näytelmäkohtauksia mitä meijän koulun oppilaat oli kirjottanu. Oli aika kivaa. Ruoka oli ainakin tosi hyvää. 



Huomenna on tosiaan tää kauanodotettu konsertti ja sitten mun ei tarvii enää ikinä soittaa näitä kolmea biisiä mitkä on soinu mun päässä kaks viikkoa putkeen koko ajan. Tulee olee aika rankka päivä mutta saan mennä kouluun onneks vasta 12:30. Oon ihan innoissani ja tulee kyllä mahtava show. Rakastan esiintymisiä ja esiintymisten kattomista tässä koulussa, se on aina vaan niin mahtava fiilis. Tässä parin viime viikon aikana monet radiokanavat ja sanomalehdet ja telkkarikanavakin on tehny meistä juttuja, tässä muutama niistä: 

The Washington Post: Patti LaBelle will lend voice to help students finding theirs

ABC 7 News: Duke Ellington Students to perform with Patti LaBelle
(haha mua ei näy tässä videossa oikeen ollenkaan, 1:41 mun hiukset näkyy pianistin vasemmalla puolella jos tarkasti katotte:D)

Ens viikon perjantaina alkaa spring break eli kevätloma, ja siitä viikon päästä on mun 18-vuotissynttärit! Mennään perheen kanssa Nyciin mun synttäreinä ja ollaan siellä pari päivää. Ens kuu tulee olemaan aika kiireinen, soitetaan New World Symphony kokonaan kuun lopulla ja mun senior recital tulee olemaan ens kuun lopulla kanssa. 

Hyvää viikkoa kaikille!

P.S Meille kerrottiin se biisi minkä aikana kävellään lavalle ja meijän pitää tanssia samaan aikaan, aattelin sit kuunnella tän biisin eli Lady Marmaladen ja tajusin että mähän tiiän tän biisin! Nyt oon ihan innoissani:D

2 kommenttia:

  1. Tsemppiä keikalle! Muista vetää täysillä :) PP

    VastaaPoista
  2. Voikun päästäs katsomaan keikka! Peukutetaan kovasti, että kaikki menee hyvin :) Äippä

    VastaaPoista