lauantai 2. maaliskuuta 2013

I've been waiting to smile, been holding it for awhile

Tässä on kulunut vähän aikaa siitä kun viimeks olin kirjottelemassa täällä, anteeks siitä! On ollu niin kiire etten oo kerenny ees miettiä blogiin kirjottamista. Mutta joo hengissä ollaan ja hyvin menee. 

Kaks viikkoo sitten perjantaina iskä tosiaan tuli tänne pienen seikkailun jälkeen ja matkalaukkua saatiin oottaa vähän kauemmin mutta se tuli muutaman päivän perässä! Oli kyllä tosi hämmentävää nähä iskää, mutta samalla tuntu että ois nähty eilen viimeks. Mentiin meijän koululle käymään, ei ollu muuten koulua mutta meillä oli orkkaharkat ja se oli tosi kiva kun iskä pääs kattelee meijän koululle ja tapaa mun taideopettajat! Lauantaina oli iskän toka (ja vika) päivä täällä, mentiin keskustaan ja käytiin Air&Space museossa ja käveltiin kaikkien nähtävyyksien kautta. Illalla mentiin syömään ravintolaan ja mun perhe tuli myös. Ja myöhemmin meijän koululla oli Winter Ball mikä on siiis sellanen vähänniinkun homecoming dancen tapanen juhla ja olin siellä joku muutaman tunnin ja sit menin kotiin nukkumaan. Sunnuntaina vietiin iskä lentokentälle tosi aikasin aamulla (en ees oikeen muista siitä mitään kun olin niin väsyny) ja sit menin kotiin takas nukkumaan. Luulin että oisin ollu tosi surullinen koko päivän mut en ollu, iskä oli täällä niin vähän aikaa etten oikeen kerenny ees tajuu että se kävi täällä. Tässä muutama kuva lauantailta:



Maanantainakaan ei ollu koulua niin menin ensin shoppailemaan ja illalla mentiin Suomen suurlähetystöön kuuntelemaan jotain keskustelua konsertista mihin mentiin seuraavana päivänä. Noi suurlähetystön jutut on tosi kivoja kun siellä on suomalaisia ja on ihana kuulla kun ihmiset puhuu suomee ja niillä on aina tosi hyvää ruokaa siellä, tällä kertaa söin lohta (ei paistettua lohta vaan sellasta jännää lohta, en muista sitä sanaa) ruisleivän päällä ja se maistu niin kotosalta että söin niitä ainakin 5:D Seuraavana päivänä mentiin sinne konserttiin meijän tuttujen kanssa. Täällä DCssä on sellanen Nordic Cool festivaali nyt kuukauden ajan, siellä on kaikilta taidealoilta (musiikista kutomiseen) juttuja ja artisteja pohjoismaista ja suomestakin kaikenmaailman esiintyjiä, varmaan ainut minkä tiesin niistä oli Signmark mutta ei tosiaan mitään mitä haluisin mennä kattoo. Mutta tosiaan mentiin sinne avajaiskonserttiin, siellä esiinty Tukholman Filharmooninen (?) orkesteri jaaaa Sakari Oramo oli niitten kapellimestari ja ne soitti kaikista pohjoismaista yhen teoksen ja eka juttu mitä ne soitti oli Sibeliuksen Finlandia ja se oli paras asia mitä oon ikinä kuullu!!!! Niin täydellistä.

Kennedy Centeristä mikä on siis tän kaupungin pääkonserttitalo, siellä oli tää tiistain konsertti ja siellä samalla lavalla tuun mäkin esiintymään vielä myöhemmin tässä kuussa!

Viime viikonlopulta!
Loppuviikko meni aika chillisti, mua haastateltiin ja musta otettiin kuvia ym. koska meistä vaihtareista tehää juttu vuosikirjaan, vähän kauhulla odotan sitä lopputulosta mutta toivottavasti siitä tulee hyvä.. 



Tää viikko on ollu aika hullu, ehkä esim se fakta että neljän päivän aikana soitin yhteensä yli 17 tuntia viulua kertoo tästä mun viikon sisällöstä..... Maanantaina ei ollu koulua mutta menin silti soittotunnille ja mun soitonopettaja huus mulle kurkku suorana kaks tuntia ja se ei ollu kauheen kivaa. Tiistaina meillä oli sellanen mukava koko päivän kestävä harjotus koska Patti LaBellen edustajat tuli kuuntelemaan meitä ja päättämään että saadaanko soittaa enemmän biisejä, harjoteltiin tanssijoitten ja show kuoron kanssa ja siitä meijän esityksestä tuli kyllä tosi cool, harmi ettei mulla oo videoo siitä! Mutta he tuli tosiaan kuuntelemaan meitä ja tykkäs tosi paljon ja seuraavana päivänä saatiinkin sitten Somewhere Over the Rainbow -nuotit missä on sellanen mukava jousisoitinsoolo siinä alussa mikä drives me crazy.. 

Syy miks soitin niin paljon tällä viikolla oli se että tänään (perjantaina) soitin master classissa. Kaks norjalaista ammattiviulistia tuli meijän koululle (tää on osa tätä Nordic Cool juttua) kuuntelemaan mua ja kahta muuta kun soitetaan ja sitten ne anto meille vinkkejä eli ikäänkun soittotunti yleisön eessä. Harjottelin ihan yötäpäivää koko viikon (melkeen ainakin) ja en kerenny syömään lounastakaan melkeen minään päivänä koska käytin kaiken ajan harjotteluun minkä pystyin.. En ollu ihan niin nervous (jännittyny, hermostunu?) kun yleensä oon mikä on hyvä, musta tuntu että olin ihan surkee mutta jos muitten kommentteihin on luottamista niin olin aika hyvä. Oon vaan niin onnellinen että toi on ohi nyt ja voin syödä taas lounaani rauhassa. 


Minä, Jessica, Alan ja norjalaiset 
Tästä viikonlopusta on tulossa kiva, tänään oon vaan chillaillu ja kattonu telkkariohjelmia koko viikon eestä koska oon niin väsyny. Tein tänään art&designissa yhtä piirtoprojektia ja siitä on tulossa tosi upee, oon aina ollu tosi huono piirtämisessä niin en tiiä miten tää on mahollista! Ihmiset meijän ryhmässä oli sillain että "oot tainnu ottaa muutaman kuvataidetunnin Suomessa" ja olin sillain että itse asiassa mulla oli viimeks kuvista 4 vuotta sitten.. Joskus ennenkun tulin tänne luin vaihtariblogeista että vaihtovuonna voi löytää itestään uusia taitoja ja uusia puolia ja en ikinä uskonu että tää ois totta mutta ilmeisesti on.. Ehkä mun sisäinen taiteilija alkaa herää eloon. 

1 kommentti:

  1. No, oli varmaan sopivan pituinen vierailu, ettei sotkenut sun rutiineja ja kotielämää :) Ja kuitenkin oli kiva tavata sinua ja muuta perhettä.

    Hieno juttu tuo norjalaistenkin vierailu. ...ja jos tulee haasteita tuon somewhere over the rainbow, niin voin laulaa luikauttaa avuksi joku päivä skypessä :)

    PP

    VastaaPoista