torstai 17. tammikuuta 2013

Orientaatio

Meillä oli viime viikonloppuna orientaatioleiri niin tässä postauksessa on kuvia sieltä! Ei kauheesti kuvia tullu otettuu ja noi vähätkään ei oo niin laadukkaita.. Toi oli tosiaan mid-year orientation mikä tarkottaa sitä että yli puolen välin ollaan! Vähän pelottava ajatus koska tuntu että vastahan tulin tänne ja tää toinen puolisko menee kuulema paljon nopeemmin kun eka. 

Välillä jätin mun kameran pöydälle ja sillä aikaa mun kameralle oli ilmestyny aika monta kuvaa lisää..:D
Tässä on tosiaan toinen viikko koulua loman jälkeen menossa ja alan pikkuhiljaa tottuu taas tähän koulunkäyntiin. Nyt on tokan advisoryn ja ekan semesterin loppu lähellä eli siis puolet kouluvuodesta on kohta menty. Se tarkottaa sitä että meillä on kaikista aineista ens viikolla ja sitä seuraavalla viikolla final-kokeet. Myös taideaineista on ne, tiistaina tein teorian kokeen mikä oli ihan älyttömän helppo kuten aina ja tiedän jo että saan siitä A:n. Samaan aikaan kun on kaikkia kokeita niin saadaan vielä läksyä tosi paljon ja näinä viikkoina on myös pääsykokeet kaikille ketkä aikoo tulla ens lukuvuotena meijän kouluun. Ja sitten meillä on juryt, mikä on sama niinkun tutkinnot Suomessa, ne on kaikilla muilla paitsi senioreilla ens viikolla. Ja paitsi mulla. Mun soitonopettaja kysy multa viime viikolla että haluunko tehä senior recitalin mikä on siis sellanen että jokainen senior valmistelee joku 3 kappaletta ja sit soittaa joku vajaa puol tuntia ja muu musiikkiosasto on kuuntelee siellä.. Ja sanoin et joo tottakai voin tehä ton ja sen takia mun jury on myös myöhemmin. Pitää vaan alkaa harjottelee entistä enemmän..


Lisäks meillä on orkesterin kanssa muutama tärkee juttu tulossa, maaliskuussa tosiaan esiinnytään Patti LaBellen kanssa Kennedy Centerissä mikä on DCn isoin konserttisali ja ens viikonloppuna siellä on Obama ja monet julkkikset juhlimassa virkaanastujaisia! Toi konsertti missä soitetaan on tosi tärkee ja se viikko tulee olee täynnä tosi pitkiä koulupäiviä. Ja kuten aina meijän koulussa niin saatetaan saada nuotit sitä varten vasta viikkoa ennen. En tiiä miks tää aina tapahtuu että meille ei anneta nuotteja ajoissa, nyt ilmeisesti siks että meijän orkesterinjohtajan pitää kirjottaa osa nuoteista ja sillä ei oo aikaa tehä sitä.. Niin tällä hetkellä keskitytään harjotuksissa siihen että hallitaan meijän soittimet niin hyvin että pystytään omaksumaan ne nuotit muutamassa päivässä. On muuten melkosen kalliit liput tohon konserttiin, jos haluu mun lähelle eli orkesteritasolle (=permannolle) istumaan niin saa maksaa lipustaan 175 dollaria.. Siinä vähän lisää paineita onnistua!

Toinen juttu mikä meillä on tulossa on se että huhtikuussa esiinnytään yhen yliopiston orkesterin kanssa meijän koulun teatterissa, ja soitetaan New World Symphony kokonaan. Toi on eka kerta kun soitan kokonaisen sinfonian, ja toi kestää sellaset kevyt yli 50 minuuttia.. Orkesterinjohtaja anto mulle ihan hullun pinon nuotteja yks päivä ja aloin melkeen jakaa niitä kaikille kunnes tajusin että ne kaikki onkin mulle.. Siinä on ihan pikkasen harjoteltavaa! 

My Italian bff, koitettiin olla söpöjä mut ei oikeen onnistunu
Tänään oon pysyny kotona koska oon vähän kipee, koitan huomenna mennä taas kouluun koska on tärkeitä juttuja tulossa niin en haluu nyt tulla taas kipeeks. Mun elämä on tällä hetkellä pelkkää koulua ja tässä ei oo oikeen aikaa millekkään muulle. Perjantaina meen kyllä ilmeisesti kaverin synttäreille ja meillä on kolmepäivänen viikonloppu koska maanantaina on Inauguration day!! Eli Obaman virkaanastujaiset! Se on täällä tosi iso juttu, tänne kaupunkiin tulee tosi monet julkkikset ihan Eva Longoriasta ja Sarah Jessica Parkerista lähtien ja tuolla Kennedy Centerissä on tosiaan joku konsertti tai muu tähän liittyen sunnuntaina ja maanantaina sitten noin miljoona ihmistä ahtautuu the mallille mikä on siis se alue missä kaikki nähtävyydet on ja sillä Capitol Buildingin eessä on sitten kaikki juhlallisuudet, siellä on Beyonce laulamassa kansallislaulun ja jotain muitakin esiintyjiä. Ja oon myös ite menossa paikalle! En tiiä vielä että millä porukalla mutta tää on kyllä jotain mitä en haluu missata kun täällä ollaan. 


Ei mulla tässä varmaan muuta asiaa oo, pitäkää peukut pystyssä etten tuu kipeeks taas!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti