perjantai 28. joulukuuta 2012

Maine - New Hampshire - Massachusetts - Rhode Island - Connecticut - New York - New Jersey - Delaware - Maryland - DC


Tällanen pikainen päivitys vielä ennenkun lähen kohti Arizonaa ylihuomenna (lauantaina) aamulla.  Kirjottelen tätä tässä autossa kun ajetaan Mainesta kotiin ja taidan julkasta tän kunhan vaan pääsen kotiin.


Joulu tosiaan tuli ja meni, jouluaatto ei tuntunu jouluaatolta, lähinnä vaan Facebookin päivitykset muistutti mua siitä että oli jouluaatto. Aamulla heräsin seittemältä ja menin rannalle kuvaamaan auringonnousua, siitä kuvia on tässä postauksessa. Oli tosi kaunis auringonnousu ja vähän eri maisemat jouluaattona kun yleensä! Menin vielä vähäks aikaa nukkuu sen jälkeen. Päivä meni aika rauhallisissa merkeissä, skypettelin Suomeen siinä muutamaan otteeseen. Illalla mentiin syömään momin siskon talolle mikä oli siinä lähellä, mentiin sinne syömään dinneriä. Kun mentiin sinne niin mulle tuli tosi haikee olo taisiis sellanen kunnon koti-ikävä kohtaus, se kyllä meni onneks aika nopeesti ohi. Syötiin tosi hyvää lasagnea ja hengailtiin siinä monta tuntia ja sit ajettiin takas meijän talolle. Aloin vielä paketoimaan loppuja joululahjoja siinä illalla/yöllä ja avasin laatikon mikä oli tullu Suomesta missä oli mun joululahjat ja siellä oli ollu purkillinen pipareita ja se purkki oli auennu siellä laatikossa ja kaikki lahjapaketit oli revenny sen verran että mun kaikki lahjat oli ihan piparinmuruissa ja –murskassa. Tää oli ihan viimenen pisara sen kaiken ikävöinnin keskellä että mun Suomesta tulleet joululahjat oli pilalla niin sain sitten ihan kunnon itkukohtauksen..


Jouluaamuna heräsin jo jossain yheksän aikaan, en todellakaan nukkunu hyvin mutta olin niin innoissani lahjoista että ei ollu kyllä ongelmia heräämisen suhteen. Mitkään piparinmurut ei tuntunu enää maailmanlopulta ja olin kyllä ihan hyvillä mielin jo. Oli tosi outoo herätä aamulla avaamaan lahjoja mutta oli kyllä aika mielenkiintonen kokemus! Ensin mentiiin kattoo mitä meijän joulusukissa oli (mitkä oli takanreunalla niinkun kaikissa leffoissa), mun sukassa oli suklaata ja puhelimenkuoret (mitkä ei kyllä sovi mun puhelimeen) jaaa sit siellä oli Marianneja ja kaikkee muuta kivaa. Alettiin avaa lahjoja aamupalan jälkeen ja sain kyllä tosi paljon lahjoja. Mulla alkaa olee näitä perheenjäseniä ja sukulaisia sen verran että ei ihmekkään… En jaksa alkaa tässä mitään luettelemaan mutta sain paljon lämpimiä vaatteita ja mun kaikki lahjat oli tosi kivoja. Lisäks suomiperhe ja jenkkiperhe oli jotenkin onnistunu juonimaan jotenkin ja sain kameraan uuden putken!!! En ois osannu arvata että saan jotain noin hienoo mut sillä hetkellä kun näin sen paketin niin arvasin muodosta jo kyllä että mitä siellä sisällä on:D Nyt  mun kamera näyttää sen verran ammattimaiselta että vois pikkuhiljaa oikeesti alkaa opiskelemaan että miten sillä kuvataan muulla kun automaatilla…


Mentiin rannalle näitten jokavuotiseen rantalasijahtiin (hyvä suomennos), etittiin rannalta lasinpalasia mitkä on ollu meressä niin kauan että ne ei oo enää teräviä vaan ne näyttää lähinnä läpinäkyviltä kiviltä. Testailin mun uutta putkee siinä rannalla, sillä pystyy ottaa tosi tarkkoja kuvia vaikka miten pitkän matkan päästä ja se on niin siistiäää! Ootan sitä kun pääsen Grand Canyonille kuvailee! Illalla katottiin Julian kanssa Joulutarina, opetin näille joulun aikana että joulupukki on kotosin Suomesta ja että Suomessa joulupukki ei tuu savupiipusta ja että joulupukki tulee käymään ihmisten kotona (koska täällä se käy yön aikana). Niin toi Joulutarina-leffa on vielä tollanen todiste että en oo väärässä:)


Eilen (26.) oli taas ihan chillailupäivä, käytiin Julian ja näitten mummon kanssa kalakaupassa (Mainessa on paljon meriruokaa) ja sit käytiin hakemassa Dunkin’ Donutsista missä oli tosi tyhmä tyttö myyjänä. Naurettiin sille koko loppuilta:D Illalla syötiin miekkakalaa illalliseks ja sitten pakkailin ja tehtiin palapeliä.

Joulupäivänä sato lunta ja yön aikana/tänä aamuna tuli lumimyrsky ja meijän lähtö viivästy, mikä oli kyllä parempi mun kannalta koska nukuin pommiin.. Näähän ei oo talvirenkaista kuullukkaan, mutta Mainessa on onneks totuttu lumeen niin jostain ilmesty varmaan 50 sellasta lava-autoa missä oli lumiaura siinä autossa kiinni niin päästiin kyllä sit lähtemään jossain vaiheessa. Näky muutama auto ojassa mutta me kyllä selvittiin hengissä!


Mainessa oli tosi kivaa, rakastuin siihen paikkaan ja ei ollu kyllä tosiaan vika kerta kun meen sinne. Oisin voinu vaikka jäädä asumaan sinne, tai ainakin oisin voinu pysyy pitempään. Teki niin hyvää päästä pois kaiken stressin keskeltä ja olla tekemättä mitään muutama päivä. DChen takasinmeneminen ei oo tällä hetkellä mitenkään kauheen kivalta kuulostavaa mutta onneks pääsen Arizonaan parin päivän päästä niin kai tää tästä.

Tänään illalla hostveljen tyttöystävä tulee meille (tai huomenna aamulla, sen eka lento peruttiin niin en oikeen tiiä) ja sitten lauantaina lähetään aamulla lentokentälle. Huomisen oon ihan kotona ja varmaan meen luistelee ja ostaa kameralle uuden laukun.

Ajastin postauksen ton matkan ajaks, tuun takas 5. Päivä tammikuuta niin palaillaan viimestään sillon jos en pääse esim. puhelimella postaamaan Arizonasta. Ainiin ja meijän lento sinne muuten kestää 5 tuntia mikä on outoo kun pysytään kuitenki saman maan sisällä koko ajan! En tykkää pitkistä lennoista mut kai mä kestän..

ps. tällasissa maisemissa kirjottelin tätä postausta, manhattan<3

//edit: Tulin kotiin äsken, ajettiin 13 tuntia ja oon ihan poikki nyt, oli sittenkin tosi kiva tulla välillä kotiin, siinä vaiheessa kun moottoritiessä alko olemaan 5 kaistaa yhteen suuntaan niin alko tulee taas kotosa olo. 

2 kommenttia:

  1. ihania kuvia! mikä kamera sul on ja minkä putken sait? :)

    VastaaPoista
  2. kiitos:) mulla on Nikon D3000 ja toi uus putki on 55-300mm!

    VastaaPoista